Strokeföreningens 15-årsjubileum

Den 9 november 1993 startade Strokeföreningen Ystad med omnejd sin verksamhet. Det har gått 15 år sedan dess och femtonårskalaset firades rejält den 11 november 2008 med jubileumsmiddag och dans. Till Surbrunnsparken i Ystad kom det både medlemmar i föreningen, representanter från andra Strokeföreningar i Skåne samt Strokeförbundets ordförande Mariann Ytterberg för att gratulera och vara med på festen.

Föreningen i Ystad är relativt stor med över 200 medlemmar, mycket livaktig och har genom åren haft stor variation vad gäller medlemsmöten, studiecirklar och utflykter. Det finns en stabil kärna i föreningen, bl a märks det genom att en av föreningens initiativtagare och grundare, Kerstin Olsson, fortfarande sitter kvar i styrelsen efter femton år! Ordförande Göte Persson höll i trådarna, delade ut blommor, höll tal och tog emot uppvaktning från olika håll. Ystadsföreningen ser fram emot en fortsatt livlig verksamhet och ytterligare fler medlemmar under kommande år.

Tillbaka till arkivet